24 August 2010

nama samaran?

pagi-pagi buta ni rasa rajen plak ceQ nak berblog nih..
topik yang rina nak share kali ni, berkenaan dengan nama samaran?

cam menarik kan?
MySpace
[iye kan aje la~]

ada tak kawan hangpa yang orang panggil dengan nama panggilan uniQ?
rina banyak la juga dengar nama samaran yang unik2 ni..
lagi-lagi nama budak laki kan?
[suka-suka hati mak bapak kuceng kawan-kawan dia ja kasi nama pelik-pelik]

antara punca mendapat nama samaran yang unik-unik ni..
yang pertama skali, dalam kelas hangpa tu banyak nama sama..
contohnya la.. kawan rina masa matrik [haifz kot nama dia] orang panggil apit..
nak pulak tyme tu dia jual topup.. 
terus melekat nama apit top..
unik kan? 
[sowi apit, aku pinjam nama hang]
MySpace

lagi sebab yang laen plak, mungkin sebab sifat dia sendiri..
kot-kot la dia ni pendek kan..
orang panggil mad tot[tot=ketot=pendek]
*ini adalah contoh semata-mata*

rina nak juga share nama-nama samaran yang rina dapat la..
[alhamdulillah tak de lagi nama pelik-pelik]

nama penuh ceQ Sandereena Tan
antara nama yang selalu digunakan:
family: most of family@parents rina akan panggil nama SANDY..
ade juga ayah sdara yang panggil ina..
sahabat/rakan: kebanyakannya panggil nama reena/rina/ena..
ada juga yang panggil dy, reen, sanda?
[ingat fasha sanda ke hape]
ok~ ini yang standard la..
nama-nama laen?
adaa..

TAN~ [seriusli ceQ xsuka sapa panggil nama ni] 
MySpace
haha! tapi adalah beberapa orang rakan ceQ yang sengal pi panggil nama ni..
[yang dah biasa tu, rina trima je la]
MySpace



PUTERI BULUH BETUNG~ ini rina dapat dari akak rina..
tak tau pe motif beliau memanggil rina dengan gelaran ni..
[korang rasa napa eh??]
MySpace




TEPUNG TALAMMySpace
takpa.. rina faham.. korang gelak la noh.. 
ni lak bespren rina zaman skola dulu.. kami ber3..
sorang nama PAU, sorang nama LOMPANG, and rina TEPUNG TALAM..
tak tau camana bleh dapat nama ni..
[rindunya kat depa nih.. tak sabaq nak tunggu raya]



BABY~ ni mestila chenta hati rina yang panggil.. 
ngee.. sayunk u lebeh la yayang..
MySpace



REIN HANIKOMA~ wah.. ni cam nama jepun-jepun plak kan?
ni kesah antara kawan mama la.. 
dulu masa mama rina ngandungkan rina, kawan baek beliau pun sama ngandung..
then masa tu tengah popular cita jepun..
dalam cita tu ada watak kawan baek 2 orang..
so mama ngan kawan beliau pon decide..
"nama anak aku REIN HANIKOMA.. anak hang INOCHI.."
sampai skarang da besar pun anak kawan mama panggil rina REIN.. 
dan rina still panggil dia INOCHI..


korang mesti ada nama samaran yang comel/unik juga kan?
jom share kat sini~!


*kan lebih afdal kalau panggil nama betul yang penuh maksud yang baik-baik
[tapi la ni, nama anak-anak sampai 3,4perkataan.. jenuh nak panggil nama penuh..]

7 comments:

L.O.V.E.P-QaH said...

wah...banyaknye nama samaran reena...aku pon ade gak...ingat tak, dulu kan pakai braces masa matrik...pastu masa mula2 masuk UMK bbudak laki panggil 'pagar' sebab gigi ade pagar...geram jugak tapi redha je la...pastu rase mcm ok plak ngan nme tu...tp skang dah x pkai braces, diorang pon dah x pggl pagar...rindu plak ngan nme tu...hehe

g-mie said...

nama samaran..? wah~! tajuk best, tak terfikir plak mie.. mie ade bnyk nick name laa dr kecik.. nk taw..?

1) pajin (arwah atuk pggil mie "pajin")

2) azim (err~ makcik2 mie pggil.. pdhal name mie, azmi.. dkt2 laa tu..)

yg paling unik.. ms form 1.. ade 1 mmber ni pggil..
"NO-A-MI-PAK-LING".. panjang, tp tu laa yg pelik.. & unik~

GreeNrOsE said...

pQah~ haha! kdg2 nama samaran yg unik tu yg kte rindu even xsuke kn?
nama aku TAN tu ko igt lagi x, sape yg panggil? dak matrik kte[PRD] aufa kan ske panggil aku dgn nama tu..

g-mie~ wahh..! lagi best n unik nama samaran mie.. NO_a_MI_PAK LING?? camne leh dpt nama tu mie? unik gile..
haha!^^

HiGHNeSS FiQ said...

hmm..
sandy, wo bu you samaran de mingzi.. xdak sapa nak bagi.. hahaha..

tp nama family pggil mat apit.. hehe, tp rsa pelik kalo membe pggil..haha.. lgpun dh ramai sgt nak guna nama apit tuh..haha~

GreeNrOsE said...

fiQ~ bu you ke mei you??

pas ni pgl ko mat apit la.. haha!
^__^

Anonymous said...

reena cepurina...hai....~

GreeNrOsE said...

haisy~ en bola boli ni..
saje nk interprem yek..
haha!